Een interactieve rondleiding voor leerlingen (uit de bovenbouw) van het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs.
Het is ruim 160 jaar geleden dat slavernij is afgeschaft maar de ongelijke raciale verhoudingen die in honderden jaren zijn opgebouwd zijn niet vanzelf verdwenen. In deze tentoonstelling, die we overnemen van het Wereldmuseum, stellen we de vragen: Wat is ons gedeelde slavernijverleden? Hoe gaan we er tegenwoordig mee om en hoe kunnen we een gemeenschappelijke toekomst maken? Dit doen we aan de hand van historische objecten, kunstwerken en interviews met wetenschappers en andere deskundigen.

boeken

PRAKTISCHE INFORMATIE

DUUR: 1,5 uur
KLAS: 7, 8 & VO
DISCIPLINE: Burgerschap, Oriëntatie op jezelf, de wereld en kunst.
KOSTEN 2024: Schoolklas max. 30 leerlingen: €183,-
Per museumdocent bedragen de kosten €91,50.
Begeleiders en kinderen tot en met 18 jaar krijgen gratis toegang tot het museum.

Kijk op de pagina Groepsbezoek basisonderwijs voor algemene informatie en reserveren.